Zuid-Afrika & Tanzania.reismee.nl

The Treatment Room

Weer een werkweek in de kliniek. Het is altijd een verrassing waar ik mag helpen. De afgelopen dagen heb ik mogen helpen in the treatment room. Wist niet goed wat ik er van moest voorstellen, maar daar ben ik wel achter gekomen. Stel je een grote kamer voor met 4 gordijnen voor wat privacy. In die kamer zijn 2 a 3 verpleegkundige en 1 verpleegkundige die meer bevoegd is (bijna dokter!). En dan ben ik er nog natuurlijk. In deze kamer komen de acute gevallen zoals: pijn op de borst, misselijkheid klachten, uitdroging, opervlakkige snijwonden die gehecht moeten worden. Verder komen de diabeten langs om hun bloedsuiker te meten voordat ze naar de dokter gaan. De verpleegkundige mogen hier ook bloed afnemen voor onderzoek. Je zou denken 1 patient per keer met uitzondering van de spoedjes, maar nee hoor soms wel 4 patienten per keer! Iedereen werkt voor zich zelf en er was weinig uitleg voor mij. Dus heb mezelf, maar wegwijsgemaakt waar ik kon helpen. Ik heb de bijna dokter mogen assiteren bij de hechtingen zetten! Dat vond ik natuurlijk wel mooi om te zien allemaal. Ik heb voor het eerst bloed afgenomen voor onderzoek onder toeziend oog van de verpleegkundige. Verder bloedsuikers geprikt, ECG gedraaid. Super interressant allemaal:)

Naast het werken heb ik ook weer genoten van mijn vrije tijd. De vorige keer vertelde ik welke plannen we hadden. We hebben werkelijk fietsen gehuurd bij the Waterfront. En we hebben een fietstocht gemaakt in greenpoint. Het weer was prachtig en het was super vet! Na het fietsen hebben we genoten van een heuse picknick. Voor de 2de keer deze maand heb ik de Lions Head beklommen. Mijn gastmoeder ging dit keer ook mee! Het was haar eerste keer in haar hele leven. Ze heeft de top niet gehaald, maar ik was super trots op haar! Met de meiden van het huis zijn we nog uit eten geweest, omdat 3 meiden het weekend voor het laatst waren. Dus deze week ook afscheid moeten nemen helaas. Er zijn al wilde plannen gemaakt om elkaar op te zoeken. In een korte tijd leer je elkaar toch goed kennen!

Reacties

Reacties

Attje

Hoi Tangi
Wat mooie dingen doe je daar, Je zult er ook wel veel van leren.
Ook leuk dat je het met de andere meiden ook goed kan vinden.

Geniet er maar van.

groet van pa

Het is wel een reis met uitdagingen, zeg. In de eerste weken al zoveel verantwoordelijkheid! Je sleept ook nog je gastmoeder mee in de wilde avonturen. Straks krijg je nog een standbeeld, daar.....

Veel plezier en succes de komende tijd!!!

tante Wilma

Beste Tangi,

Leuk om je verslagen te lezen en je foto's te zien. Wat heb je in korte tijd al veel ervaringen opgedaan. Goed dat je dit doet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active