Zuid-Afrika & Tanzania.reismee.nl

Apotheek & Safari

In de kliniek heb ik het ng steeds naar me zin. Sommige collega's beginnen soms over mijn vertrek en dat ze me gaan missen, maar daar wil ik nog niet aan denken. De tijd gaat snel! De afgelopen ander halve week heb ik geholpen in de apotheek. Pillen en nog eens pillen. Het stysteem is weer bijzonder hoe het werkt. Chronische patiënten hebben een kaartje en die staan op de lijst. Dus de medicatie wordt van te voren afgeleverd en in de apotheek gecontroleerd. En andere mensen komen medicatie ophalen na artsenbezoek. In de apotheek is de muziek altijd aan dus al zwingend zoek je de lijst van medicijnen bij elkaar. Ik vond het wel hard werken hoor, omdat je hele dagen moet staan even weet wat anders! Maar wel super leerzaam! Vandaag weer mogen helpen bij de babykliniek. Ik mag nu helpen waar nodig. Vond het super leuk om hier weer te helpen. Moeders injecties gegeven en geholpen met de baby"s wegen en vitamine druppels geven. Had een gesprek met 1 van de moeders en ze vertelde me dat ze nog op zoek moet voor geld om brood te komen voor haar en der 4 kids. Ik wist even niet wat ik moest zeggen. Ik heb daarna me pak met biscuitjes aangeboden dan hebben ze even iets! Maar dit zet je wel aan het denken. Wees blij met wat je wel hebt en wat je mogelijkheden zijn. We zijn gezegend people!

Wkend 1 Hostel Cat and Moose

Met 2 nieuwe vrijwilligers ben ik een wkend naar de stad gegaan. We logeerden in de hostel Cat and Moose. Hostel was echt super nicee en we hadden onze eigen dorme met 3 bedden dus luxe. Op zaterdag ochtend hebben we eerst de Table Mountain beklommen! De heen weg deden we er 2 en half uur over. Het weer veranderde helaas en het was bewolkt en koud:0, maar we gingen door want we wilden de top bereiken. Eindelijk daar aangekomen waren we super blij!! Wat fotos gemaakt, maar het weer werkte helaas niet mee. Maar het was ondanks de klim zeker waard! In de avond hadden we een braai en een rugby wedstrijd: Stormers tegen de Brumbies. Was zeer verbaasd over deze sport. Mannen op een veld die half vechtend en half knuffelend de bal willen krijgen. Excuus voor de fans, maar zo zag het ervoor mij eruit:p. Op zondag hebben we lekker lui gechilled op het strand van Camps Bay. Mooie afsluiting van een goed weekend. Wist je trouwens dat ze hier het wekeend een naweek noemen!?

Wkend 2 Safari

Met 4 meiden van mijn huis ben ik afelopen wkend op Safari geweest. Ik was zeer enthousiast over dit wkend, want wilde dit graag doen voor vertrek. Op vrijdag werden we om 6 uur opgehaald door de bus van Cape to Addo. Onze tourguide was lkkr hyper en kletste alles aan elkaar. We waren met een groep van 13 mensen. We moesten een aantal uur rijden en toen kwamen we aan bij de Garden route game reserve. We gingen met 2 auto die open waren de safari doen. Camera "s bij de hand natuurlijk! We zagen: zebra, olifant, cheetha, springbok, buffelo, giraffe, leeuwen, neushoorn enz. De ranger vertelde over alle dieren. Ik vond het heel bijzonder om de dieren van zo dichtbij te zien! In de middag hadden we de lions walk. Met de hele groep gingen we een uur aan de wandel met 2 leeuwinnen en 5 rangers. In het begin was wel eng om zo dichtbij te zijn bij de dieren, maar de rangers hielden ze goed in de gaten. Na deze super ervaring gingen we overnachten in onze hostel in Segfield.

Dag 2: Farmer Market & The Elephants

We begonnen deze dat met een bezoek aan de lokale Farmers market in Segfield. Hier heb ik een omelet gehad, crepe en een muffin. Het advies als je hier heen gaat om zo weinig mogelijk te eten van te voren, want er zijn zulke lekkkere dingen om te proeven. Na het ontbijt reden we door naar Elephant Sanctuary in Pletten Bay. We gingen de olifanten eten eten, de huid voelen, met ze wandelen en je kon een stukje op de rug van de Olifant als je dit wilde. Wat voel je je dan klein als je naast deze prachtige dieren staat! In de middag was het voor de waaghalzen de bungee jump in Bloukrans. Samen met een paar anderen bleven we achter in hetrestaurant om vanuit daar de filmpjes te zien van de mensen die gingen springen. Ik had ervoor gekozen om van een veilige afstand te kijken. This is not my cup of thee. We hadden na de jump een ritje met de auto. We zijn gestopt in: Knysna, George, Victoria Baai en Mosselbaai. De natuur in de Garden Route is prachtig!!

Dag 3: Cango Caves

Vandaag gingen we met een paar van de groep naar de Cango Caves. Je kon ook kiezen voor de Cango Wildlife. We hebben een tocht gemaakt van anderhalf uur. We hebben geklommen, gekropen en we moesten soor smalle en nauwe doorgangen. Je moet niet claustrofobisch zijn als je aan dit avontuur begint. Na de tocht zijn we nog op een struisvogel farm geweest. We kregen een toer met uitleg over de dieren. We mochten helpen met eten geven. Wat een aparte dieren! De tourguide liet ook zien hoe flexibel hun nek kan zijn. Echt een grappig gezicht. We sloten onze toer af met een uber milkshake. En daarna hebben we route 62 gereden voor het grootste gedeelte. Een terugreis van ongeveer 4 uur! Ik heb super genoten van dit wekend voelde echt even als een kleine vakante!

Lovee & Peace

Reacties

Reacties

Arno & Judith

weer super geschreven! Thanks!! Heel veel plezier nog, maar ook succes met heel langzaam afscheid nemen... En je voor te bereiden op Tanzania!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active