Zuid-Afrika & Tanzania.reismee.nl

Asante Sana Tanzania!

Hotsprings:

Samen met Sara en Miriam zijn we op een zaterdag naar Moshi gegaan. We gingen met de bus. Ongeveer een uurtje rijden en we waren bij de stop voor de hotsprings. We namen een tuk tuk om bij de hotsprings te komen. Mijn eerste tuk tuk rit ever. Bij aankomst bestelden we eerst chips majea!! Altijd goed als je trek hebt. The hotspring was nicee. Alleen hadden we het een stuk groter verwacht. Dus we waren een beetje teleurgesteld. De zon was zich ook aan het verstoppen. We hebben lekker gechilled en een dutje gedaan, omdat we toch wat moe waren. We hebben toch een chille dag gehad ondanks dat de verwachting anders was. Met de tuk tuk gingen we we weer naar onze halte. En dan weet de reis terug met de bus. We zaten soms niet zo lekker, omdat ze de bus zo volproppen dat je half op je stoel zit. Ze maken er hier echt een kunst van om zoveel mogelijk mensen in 1 bus te krijgen;)

Ziek:

De laatste 2 weken ben ik helaas niet zo fit geweest. Sommige dagen had ik geen energie! Toch maar even naar de dokter geweest en bleek dat ik salmonella opgelopen heb. Ik kreeg een antbiotica kuur voor 7 dagen en daarna zou het over moeten zijn. Hierdoor heb ik minder kunnen werken de laatste paar dagen. De dokter stond erop dat ik rust hield en goed bleef drinken. Dan maar luisteren he. Ik vond het wel super jammer! Op dit moment gaat het gelukkig weer beter;)

Afscheid:

Afgelopen donderdag afscheid genomen in het ziekenhuis. Het voelde wel gek om afscheid te nemen, omdat je het nu zo gewend bent. In het begin had ik het best lastig vooral met de taal. Maar ik heb toch een weg kunnen vinden! De artsen en verpleegkundige nodigde me uit om nog een keer te komen. In de avond samen met een paar vrienden uit eten geweest bij Samombil in Sakina. We hadden Kuku ( kip) met chips. De kuku was alleen wat taai helaas. De avond moest natuurlijk eindigen met via via. Voor de laatste keer! Het was een geslaagde avond. Toch gek om te beseffen dat het nu over is. Op vrijdag alles voor bereiden voor mijn reis. En afscheid nemen van Emma en van de mensen in het huis.

Op dit moment ben ik aan het wachten voor mijn eerste vlucht naar Nairobi. Mijn koffer was gelukkig niet te zwaar;) Ik kan zeggen dat ik zekers heb genoten van deze reis! Veel dinge mogen mee maken en super toffe mensen mogen leren kennen!! De beloftes om elkaar op te zoeken bij terugkomst zijn al gemaakt. Ik ben super blij dat ik deze mogelijkheid heb gehad. Ik heb echt nieuwe kanten van mezelf geleerd en mezelf doen verbazen remember the skydive?:p Ik kan echt terug kijken op een prachtige ervaring. Echt een aanrader!! Nu weer op weg naar NL. Het gaat ff wennen worden na z"n lange tijd. Maar ik zie der ook naar uit om weer thuis te zijn:)

Thanks voor de mensen die me blog getrouw hebben gevolgd. Super thanks voor de leuke en spontane reacties!

See you!! Asante Sana!!

Reacties

Reacties

pa

Die laatste foto lijkt uit een ver verleden. Zo blijven de herinneringen. De lach op je gezicht laat zien dat je enorm genoten hebt en, zoals je schrijft, jezelf beter hebt leren kennen. We zijn benieuwd welke Tangi we vandaag terug krijgen in Nederland! Goede reis!

Arno&judith

Welkom terug in NL!!!!

Gré

Hardstikke leuk om je verhalen te lezen ej je foto's te zien. Wellicht straks in geuren en kleuren je verhalen aan ons verteld als inval collega.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active