Zuid-Afrika & Tanzania.reismee.nl

Lets do this:)

Alweer een dag in Zuid-Afrika! Nog erg wennen allemaal. Vandaag begon mijn dag later, omdat ik niet wist hoelaat ik moest opstaan en hoelaat ik opgehaald werd. Rond 9 uur kwam ik uit dorme 4. Had redelijk geslapen gelukkig. Een meneer vroeg of ik Tangi was en ik zei ja. Je taxi is net vertrokken. Pardon? Hoe bedoel je. Haha welkom in Zuid-Afrika! Maar he we gaan niet stressen gewoon rustig blijven en door ademen. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en kon me dag beginnen. Van 9:30 tot 15:00 had ik me orientatiedag bij de partnerorganisatie Sasts. Veel informatie over de werkwijze, verschillende trips die je kunt boeken.We deden ook nog een citytour. De stad bekeken en bij de belangrijkste dingen kregen we uitleg. Rond 15 uur was het moment eindelijk aangebroken dat we naar het gastgezin werden gebracht!! Super spannend natuurlijk. Samen met een andere vrijwiller werden we gebracht naar Rooikrans avenue 217. De gastvader stond ons buiten op te wachten. We kregen een super hartelijk welkom. Je komt het huis binnen van iemand die je niet kent, maar ik voelde me meteen thuis. Het verrassende was dat er 7 vrijwilligers zich kwamen voorstellen. Wat een gezelligheid. Big happy family. We kregen een toer door het huis. Me slaapkamer deel ik met de 6 meiden dus dat wordt gekke boel. Het Engels spreken gaat vanzelf. Tijdens mijn eerste maaltijd hebben we gepraat over waar iedereen vandaan komt en wat voor project iedereen doet. Gek je bent er ng geen dag en je voel je meteen op je gemak!!

Over mijn project: Ik help bij Grassy Park Clinic. Elke ochtend word ik gebracht met de auto naar de clinic. In de middag word ik weer opgehaald. Heb me eerste week nu gehad. Het is ng wel wennen. Paar dagen gewerkt bij de receptie en administratie. Niet bepaald mijn ding, maar het is wel handig om te weten hoe het systeem werkt. Alles is hier nog op papier! Dus geen luxe computers zoals in het ziekenhuis in Nederland. 1 dag heb ik een zuster geholpen in de voorbereidings kamer. Iederen die de clinic binnen komt wordt eerst gezien door haar. Bloeddruk meten, urine onderzoek en wegen. Op een dag komen gemiddeld 200 mensen naar de clinic! En er is maar 1 dokter in the house. Kun je het voorstellen? Mensen moeten erg veel geduld hebben!! Er komen veel arme mensen naar de clinic. Sommige hebben amper tanden in de mond of fatsoenlijke kleding. De mensen spreken Afrikaans of Engels spreken of beiden. De mensen zijn erg vriendelijk. Veel mensen wisten niet dat Afrikaans en Nederlands zo op elkaar lijkt. Afrikaans lezen is voor mij geen probleem. Het verstaan is ng een kunst! Tot zo ver heb ik het prima naar me zin op me project. Het is niet allemaal zorg gerelateerd, maar alles is leerzaam, omdat het zo anders is dan thuis!

Ga nu weekend houden. Morgen voor het eerst chillen in het centrum van Cape Town. Alles maar eens verkennen! Super veel zin in!

Tot snel!

Liefs Tangi

Reacties

Reacties

Arno & Judith

lieve Tangi,

Wat een geweldig verhaal! Super dat je het zo naar je zin hebt. We vinden het tof om je verhalen te lezen...
Heel veel succes daarginder!
Liefs! Ons.

lema

Leuk om te lezen dat het leuk is daar .. Geniet van je weekend .. Niet teveel drinken in cape town he hahah

Meriam

Hoi tangi!
Leuk om ze zo te volgen! Is effe wat anders hè dan de isala mega gebouw! Heel veel plezier tijdens deze reis!!
Groetjes Meriam

Bert

Hey Tangi,

Top om zo te lezen wat je allemaal meemaakt.
Net wat Meriam zegt, wat een contrast met die "top klinische zorg" in de Isala.
Denk dat je daar in Afrika een meer dankbaar gevoel overhoudt aan je verleende zorg dan hier in Nederland.

Groetjes Bert

ciska

He Tangi,

Wat goed dat je begonnen bent aan je super avontuur.
Geniet van alle indrukken, ik wens je een heel bijzondere tijd toe!

Groetje Ciska,

je weet wel, van ortho/trauma ;-)

Danielle (V2.4a)

Hoi Tangi,

geniet van dit grote avontuur. Met je enthousiaste en je inzet kun jij ECHT wat betekenen. ik blijf je volgen!????
Enjoy!

Groetjes Danielle (V2.4a)

Tanja (ortho/trauma)

Hee Tangi!
Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar! En nogmaals, ik vind het zooo goed van je dat je dit doet! Top!
Heb een supertijd daar!
Groetjes Tanja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active