Zuid-Afrika & Tanzania.reismee.nl

Karibu

Weer een nieuwe werkdag in het ziekenhuis Kaloleni! De afgelopen week heb ik geholpen op de afdeling waar de baby's worden gewogen en injecties krijgen. Het wegen op zich zelf is al een hele contructie. De baby's dragen een soort van broekje met 2 lussen eraan. Om ze te wegen hangen ze aan een weegaparaat. Het ziet er wel bijzonder uit al die kinderen die zo gewogen worden. Na het wegen worden de kids geregistreerd op de Ipad! Is een nieuw stysteem en bestaand nog maar 2 maanden in dit ziekenhuis. Aan de gegevens op de Ipad kun je zien welke injecties ze nodig hebben. Echt een goed stysteem. Ik heb zelf ook injecties mogen geven. In het begin toch even spannend! En huilen dat die kleintjes doen. Ik heb gemerkt dat ik me op deze afdeling prettiger voel, omdat mijn taakomschrijving veel duidelijker is. Het is duidelijker waarbij ik kan helpen en dat werkt prettig vooral als je de taal niet verstaat! Het is soms grappig hoe mensen reageren dat ik hun taal niet spreek. Je komt toch uit Afrika?! Haha kan er wel om lachen.

Uit me werk heb ik een keer achterop een moterbike gezeten want ik wilde naar de supermarkt. Er zijn hier heel veel moterbikes en ze worden gebruikt als soort van taxidienst. Na mijn inkopen gedaan te hebben de weg terug gevonden naar mijn opstapaats van de Dala Dala. Het is echt een drukke stad, maar het heeft ook weer wat. Vandaag hadden we een ongeluk met de dala dala. Een andere auto knalde keihard op het minibusje. Gelukkig niemand gewond!

In het weekend zijn mijn begeleider Emma, Eunice en ik naar een weeshuis geweest The Good Hope Orphanage. Het was ongeveer een half uur rijden. Er verblijven ongeveer 22 kinderen in dit weeshuis. Dit is een project van Aruscha Volunteers waar Emma voor werkt. Samen met de kinderen twister gespeeld en een puzzel gemaakt. 2 kids mochten mee naar het centrum. Op zoek naar schoenen voor school. Daarna gingen we lunchen bij the blu Heron. Genoten van een flinke burger en er was ook life muziek.

Op zondag in alle vroegte ben ik mee geweest naar de kerk van me gastgezin. De kerk begon om 7 uur sochtends!! Voor het eerst in me leven bezocht ik een katholieke kerk. Alles was in swahili, maar ik vond het fascinerend om te zien hoe de rituelen gaan. Zwaaien met wierook, een groot koor (was echt prachtig!), knielen wauw me knieën deden pijn:p. Er was ook nog een soort communie. Aan het einde van de dienst mochten we de pater en zn 6 boys een hand geven. Toch bijzonder om mee te maken. Bij thuiskomst was er een uitgebreid ontbijt met op het menu: kippenlever en sprinkhaan. Na het ontbijt toch maar weer me bed op gezocht!

Reacties

Reacties

pa

Ook hier heb je wel weer je draai gevonden. Weer een mooi verslag. Je beleeft wel van alles daar, maar laat die auto's in de toekomst maar langs het busje rijden en niet er tegenaan!

Hartelijke groet en tot het volgende verslag....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active