Zuid-Afrika & Tanzania.reismee.nl

Baby kliniek & Pasen

Baby tijd!! Deze week heb ik mogen helpen bij de baby kliniek! Ik was helemaal door het dolle toen ik dit te horen kreeg. Voor de gene die het niet weten deze dame is dol op baby's!! Dus ben deze week nog meer verliefd geworden op kleine en schattige donkere baby's. De baby kliniek is te vergelijken met een consultatiebureau in Nederland. Moeders van verschillende leeftijden komen erheen met hun kids. Er wordt gewogen, de kleintjes moeten poedel naakt op de weegschaal, injecties worden er gegeven en de moeders krijgen tips van de zuster. Hier doen ze niet moeilijk over borstvoeding geven. Wanneer de baby honger heeft gaat het gewoon aan de borst ook al ben je bij zuster. En waarom zou dat raar zijn?! Heb veel mogen helpen met de kleintjes aan en uit kleden en wegen. Daarnaast veel geluisterd naar wat de zuster allemaal uitlegde aan de moeders en soms vaders. Voor voorbehoedsmiddelen moeten de moeders zich ook melden bij de baby kliniek. Dit valt dan onder familie planning. Hier zijn aids testen ook bij inbegrepen!! Er wordt veel uitleg gegeven over voorbehoedsmiddelen, borstvoeding enz.. Dus aan de preventieve acties short het hier niet! Het stysteem is totaal anders dan het onze, maar vind het mooi om te zien hoe het hier werkt voor de mensen!

Het is weer Pasen! Hier in Zuid-Afrika wordt dat groot gevierd. De meeste mensen hebben publieke Holiday. Mensen gaan deze dagen naar de kerk, zijn samen met familie en eten samen. Voor mij betekent dit dat de kliniek dicht is voor 4 dagen. Stiekem was ik wel blij dat ik even vrij was. Zijn toch lange dagen en dat begin ik nu wel te merken. Met the girls van het huis hebben we dingen bedacht om te doen de aankomende 4 dagen. Vandaag zijn we vroeg vertrokken met de minibus. De minibus is het lokale vervoer hier. Het is een bus met plaats voor 12 mensen ongeveer. Maar soms proppen ze er 20 mensen in 1 bus. Een ritje met de minibus kotst een paar cent daarom is het erg populair onder de mensen! We hebben the old biscuit mill bezocht in Woodstock. Je moet erheen gaan zonder een zwaar ontbijt, omdat je hier namelijk allemaal kleine hapjes kunt proeven! Er is muziek en de vibe is erg goed. Erg leuk om te doen en zeker een aanrader! Daarna zijn we naar the Waterfront gegaan en hebben we het Aquarium bezocht. Hier zagen we verschillende vissoorten, haaien en pinguins! We stonden natuurlijk vooraan toen het voedertijd was. Verder hebben we nog genoten van een modeschow van lokale ontwerpers en studenten. Super leuk allemaal;) wat je allemaal in een paar vrije dagen al wel niet kan doen! Ik hou der van. Verder staat er nog te wachten: pretpark, hillsong church, robbeneiland en fietsen huren! Hoop dat het allemaal gaat lukken.

Allemaal een fijne Pasen!

God bless

X tangi

Henrieke

Geniet van je vrije dagen meid! Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Veel plezier xx Henrieke

Denice

Wat leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt! Geniet er van meis!

Corry

Hoi Tangi, wat leuk om je blog te lezen. En fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en mooie ervaringen hebt. Geniet ervan. Groet, Corry