Zuid-Afrika & Tanzania.reismee.nl

Jambo

Het is vandaag 26 graden in Aruscha Tanzania. Vandaag voel ik me stukken beter, want ik was ziek. Nu lig ik heerlijk in de zon en lees het boek: Het uur van de Rebellen van Lieve Joris. Een zeer interessant boek over Congo. Vanochtend werd ik wakker door de haan en een paar uur later hoorde ik gezang. Blijkt ons huis naast een kerk te staan. Ik kon geen woord verstaan, maar het klonk mooi! Even terug blikken op mijn eerste week. Op het vliegveld deden ze moeilijk over me visum. Ze wilden me een ander duurder visum verkopen, maar mij was verteld dat ik voor nu alleen het toeristenvisum nodig had. Dus ik trapte er niet in! Uiteindelijk met visum op weg naar me nieuwe stekkie.

Het was ongeveer een uur rijden. Aangekomen bij het grote huis ontmoet ik de andere vrijwilliger een jongen uit de UK. De dochter van Mama Krine legt me uit hoe alles werkt in huis. Wat een luxe ik krijg een eigen kamer!;) De volgende dag krijg ik een rondleiding door de stad met me begeleider van Aruscha Volunteers. Ze komt uit NL dus we kunnen Nederlanders praten. Wat een wereld van verschil tussen Cape Town en hier. Ben voor mijn gevoel in het echte Afrika beland. Zoveel mensen, moterbikes, minibus, auto's, banaanplanten in de tuin enz. Mijn eerste dagen in het Kaoleni Hospital zijn erg spannend! Iedereem is nieuw en veel mensen denken dat ik van hier ben en dus Swahili spreek. De afgelopen dagen geholpen bij de zusters van Family Planning. Gelukkig spreken de zusters engels. Met de meeste patiënten kan ik niet communiceren. Dat is erg frustrerend, maar het is zoals het is. Op mijn 3 dag mocht ik al helpen met implants plaatsen in de linker boven arm! Super gaaf! Ik moet nog erg wennen aan de taalbarrière en de manier van werken, maar heb genoeg tijd om te landen. Naar me project moet ik elke dag met de minibus heen en terug. In het begin wel spannend, omdat je de omgeving niet goed kent en dus extra alert moet zijn waar uit te stappen. Mijn gastvader was verbaasd dat ik nog nooit geit had gegeten. Hij plaagde me dat ze in Congo chimpanzees eten! Wat ik dan liever eet?! Haha geen van beiden. Morgen start weer een nieuwe werkweek. Ik ben benieuwd wat ik ga mee maken. Ik hou jullie op de hoogte. Fijne zondag!

XxX

Reacties

Reacties

Marleen

Heeyyy

Leuk verhaal weer! Wordt telkens weer jaloers op de zin: "Lekker mijn eigen kamer;-)"... Haha, altijd even wennen de eerste week maar ik weet zeker dat je ook daar een super tijd zult hebben! Ga er lekker van genieten, met name ook de rust die je hebt, en het mooie weer... Dat hebben wij hier allemaal niet!!
XXX Marleen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active